joi, 4 februarie 2010

you silly little puddin'

am văzut ieri faces. după a woman under the influence, love streams şi gloria, e al patrulea cassavetes. nu mă grăbesc să le văd pe celelalte, vreau să le păstrez pentru mai încolo, să nu le risipesc aiurea, să le pun la păstrare în cutia mea specială cu delicii.
dacă aş putea alege dintre toţi regizorii unul singur care să-mi regizeze viaţa, l-aş alege pe cassavetes, pentru că răutăţile mele, laşităţile, mizeriile mici şi mari, neputinţele mele ar arăta ca nişte semne de iubire, ca reacţii stângage la toate frumuseţile lumii. regizată de cassavetes, aş avea o scuză şi lumea s-ar lipi de ecran ca să atingă genele personajului meu, aşa cum am făcut eu ieri în gând, de fiecare dată când apărea gena rowlands.


spre final, după ce chet o salvează pe maria şi spune ce-o să vedeţi mai jos, mi-au dat lacrimile (foarte discret, cum nu mi se-ntâmplă de obicei):



I like you. I caused you a lot of pain and a lot of grief... and I almost killed ya. And I prayed, man. Oh, G... I prayed to God. I said, "God, please, dear God, don't let anything happen to her... 'cause I love her so much, and I'll do anything you say, God." And, man, I don't even believe in him, you know. But, I mean, it doesn't matter. I... I... We protect ourselves. So, when you talk ethics
and values and honesty... and I'm a nice guy and you're a nice guy... and... and... this and that, you know, I mean, it just doesn't matter. [Sniffles] Nobody cares. Nobody has the time...to be vulnerable to each other. So... we just go on. I mean, right away our armor comes out like a shield and goes around us... and, uh, we become like mechanical men.
cum vine asta, nu mai avem timp să fim vulnerabili unii cu ceilalţi, şi câteva lacrimi mici s-au aruncat de pe marginea ochiului, strigând chet are dreptate, să ştii, iar eu ştiam, ştiam mai ales că cea mai frumoasă declaraţie de dragoste pe care i-o poţi face cuiva e să laşi jos garda şi să-i spui, uite, asta e slăbiciunea mea numărul unu, mai am încă o suta ca ea, o să ţi le arăt pe rând, câte una în fiecare dimineaţă, în faţa ferestrei deschise, ca să dureze şi iubirea mai mult.

şi dacă tot, de ce să nu:

6 comentarii:

pantacruel spunea...

ca a fiu pe aceeasi lungime de unda cu matale, as spune ca pe la 88 de ani (ai mei), l-as chema pe domnul peter gabriel (daca-o mai trai pana atunci, desi se pare ca nu...) ca sa-mi faca un mic videoclip. cativa zeci de ani inghesuiti in cateva zeci de secunde, pe o muzica youtulburatoare ;p

alex moldovan spunea...

Cred că e un sentiment foarte plăcut să nu fi văzut încă Opening Night :D

Mr. Cassavetes,I'm ready for my close-up spunea...

domnu asta cred ca a fost ultimul mare close-up artist.

EgoN spunea...

exista o intreaga teorie in cinema despre "miopi" si "prezbiti".
si cassavetes face parte dintre miopi..alaturi de bergman, godard, wong kar-wai...

EgoN spunea...

si ca sa-l ajut pe leo (joc cinstit, sa stii;) sa castige pariul cu mine:
http://www.ideiindialog.ro/articol_826/atit_de_aproape__atit_de_departe.html

luiza spunea...

panta, n-ar fi rău. p.g. ar face un cover după pantacruel, că şi-aşa văd că se ocupă cu treburi dintr-astea mai nou.

alex, e ca şi cum mi-aş fi luat de pe-acum bilete de avion pentru lisabona, la anu, primăvara.

mr. cassavetes, i too am ready for my close-up :D

egon, sigur ar mai avea leo ceva de adăugat asupra subiectului :D